Konsumenten, die sich vor dem Kauf online informieren, geben mehr Geld aus
Weitere Beweise für den Einfluss des Internets auf Kaufentscheidungen – und sogar auf die Höhe der getätigten Käufe – liefert die neue Studie von Yahoo und ChannelForce zum Kaufverhalten von US-Bürgern beim Erwerb von elektronischen Geräten. (1’100 befragte Personen): [via]
Die Resultate im Überblick:
- Seventy five percent who researched their purchases before visiting a retail location used the Internet as their primary source of information.
- The leading online resources were retail Web sites (73 percent), manufacturer websites (68 percent) and search engines (49 percent).
- Those who search spend an average of $31 more on digital cameras and $46 more on digital camera packages; and an average of $139 more on TVs and $190 on TV packages.
- More than 80 percent of consumers who research before making a purchase end up buying a brand from their original consideration set. The remaining 20 percent said the in-store sales person was highly influential in their decision.
- About 75 percent of people did not know the model they wanted when they walked into a retail store.
Die Studie bestätigt die Ergebnisse des Consumer Electronics Association survey vom letzten Jahr.
Schlussfolgerungen:
- Informierte Konsumenten sind sprichwörtlich wertvoll
- Marketers müssen darauf achten, dass User die relevanten Infos finden – ob on- oder offsite, oder auch über Suchmaschinen!
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