Aufmerksamkeit und Glaubwürdigkeit ggü. Werbung variiert je nach Werbemedium – und Alter der Betrachter
Aufmerksamkeit und Glaubwürdigkeit ggü. Werbung variiert je nach Werbemedium – und Alter der Betrachter. Dies die interessanten Erkenntnisse der Studie von ComScore: [via mediapost]
Attention and Trust in Advertising by Medium (% of respondents) | ||
Medium
|
Likely to Notice Ad | Find Info Trustworthy |
TV |
85% |
63% |
60 |
50 |
|
News/Media Sites |
53 |
49 |
Corporate Sites |
51 |
51 |
UGC Sites |
28 |
23 |
Billboard |
22 |
19 |
Radio |
22 |
28 |
Source: comScore, Inc. December 2006 |
The survey found that 85 percent of consumers are most likely to notice advertising for a product or service if they see it on television. User-generated content sites (UGC) achieved a much lower (28 percent) attention level. Television ads also generate a higher level of trust than ads carried on UGC sites.
But, 18-34 year-olds are much more comfortable with UGC sites, with 41 percent responding that they are receptive to advertising on those sites. Only 30 percent of 35-54 year-olds and 23 percent of 55+ year-olds identify themselves as being receptive to advertising at UGC sites.
Je nach Alter wird Werbung auf UCG-Sites als unterschiedlich wirksam von den Befragten taxiert. Besonders empfänglich scheinen die 18-34-Jährigen für Werbung auf UCG-Sites.
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